Hey dennis,
kga dit jaar ook weer naar El Sorrall toe want das me 2 jaar geleden errug goed bevallen. Tklopt alleen niet helemaal wat je zegt, datje naar Hotel El Sorrall gaat. El Sorrall is een appartementencomplex, naast Hotel Dolphin Mar Ski… Just for the record….
Uitgaan in Blanes, tja, das niet zo heel veel. Tis OK voor de 1e 2 of 3 nachten maar daarna heb je (of i.i.g IK) het al snel gehad hoor. Tuurlijk, er zijn er ongetwijfeld bij die het daar 2 weken ‘te gek’ vinden maar alsje al wat gewend bent in Nederland, moetje ga je toch naar Lloret toe. Das ook mijn persoonlijke reden om naar Blanes te gaan. Beter strand, betere accomodaties (zo schrijf je dat toch?) en beter slapen dan in Lloret. En na 5 minuutjes met de taxi zitje int beste uitgaansgebied van Spanje (muv Ibiza natuurlijk)! Blanes is DE plek voor een topvakantie: het comfort van Blanes, het uitgaan van Lloret.
De liggen van El Sorrall (en dus ook van D M Ski) is gewoonweg super. Meteen aan het strand en centraal voor watje maar wil doen. Bushalte vlak voor het hotel maar alles is op loopafstand. Zelfs alsje rond 2 uur brak uit je bed komt rollen en een broodje wil halen. Kijkend vanuit de zee ligt zo'n 500 meter naar links het nieuwe gedeelte van Blanes, vol cafe's, discotheken en restaurants. De andere kant (1 km ongeveer…?) op ligt het oude centrum van Blanes wat interessant is voor cultuurliefhebbers enzo. Ook zijn daar een paar leuke restaurants aan de boulevard, er zit een dokter, spaanse VVV, etc.
Kben er nooit zo laat geweest als jij gaat en kamme voorstellen dat het dan iets rustiger is dan de topdrukte. Maakt op zich niet zo heel veel uit want tzal er zeker nog druk genoeg zijn voor gezelligheid (al dan niet in de vorm van vrouwen :p). Kweet wel datje beter laat kunt gaan dan vroeg. Vroeg in het seizoen, wanneer Lloret allaaaang overspoelt is met toeristen, stikt het in Blanes nog van de Spanjaarden. Nou, kkan je verzekeren: das nix. Aggressief, jaloers en op 1 kluit staan ze je uit te lokken. Maar goed, daar heb jij rond die tijd geen last van dus tmaakt verder niet uit.
Veel plezier daar, ofje nou int hotel zit of in een app. Het eten in het hotel (waar je als app.gast ook kunt gaan eten, voor destijds 13 gldns) is ronduit SLECHT. NIet doen dus. Kunje beter ergens richting het oude centrum een pizzaatje gaan eten ofzo.
greetz
dg
hnkwm