Tossa

• Berry

Hoi Femke, Bedankt voor de Info,

Ik ben zelf ooit in tossa geweest, maar dat was 10 jaar geleden…dus weet dr nog weinig van,..was ook nog een kind toen, , 3 jaar geleden ben ik wel in lloret de mar geweest, en dat vondi k echt super uitgaan, ik ga dr zeker nog 1 x heen, Ik ga op 19 augustus daar naar toe, …ga jij dr nog heen ??

xxx Ber,

• Femke

nee, ik ben al in mei geweest dit jaar. dat vind ik leuker omdat het dan nog niet zo druk en toeristisch is, en ook niet zo warm. Wij gaan namelijk niet voor het feesten maar voor het wandelen enzo. dat is dus niet zo fijn met 30 graden. Volgend jaar ga ik iig wel weer, en zou trouwens nu best met je meewillen hoor! als ik zo af en toe op de wabcam van Tossa kijk heb ik ik echt zo iets van pfff ik wil ook! Heel veel plezier he!

• petra

weet een van jullie of er een goede verbinding is tussen tossa de mar en barcelona?? kan je met de trein of de bus?? waar kan ik informatie hierover vinden? we willen nml graag een paar keer op en neer naar deze stad. andere goede tips over tossa mag je ook altijd vermelden…..

groetjes petra

• Ruud

Ja, je kan met de bus vanuit Tossa naar Barcelona. Moet je wel per bus doen (is volgens mij de enige manier) De bus vertrekt vanaf het busstation dat je makkelijk kan vinden naast de VVV. Let op: je moet je retour wel minstens een dag van te voren kopen. Je kan dus niet zomaar instappen met een strippenkaart. Na ruim een uur rijden ben je in Barcelona. Kijk goed waar je bushalte is om terug te gaan en vergeet niet om daar dan op de tijd te staan. Op zich vond ik het te doen hoor. Beetje hobbelig in het begin, maar als je er bent, ben je het al weer vergeten.

Veel plezier!

• karin

Hoi,

Vanuit Tossa weet ik het niet maar er is wel bij malgrat een trein die naar barcelona gaat. Ik vind het een echte aanrader. Je ziet dan zoveel langs de kust, enz. Je stapt uit midden in het centrum. De ramblas met zijn markt is zeker een bezoekje waard, de grote warenhuizen, de gebouwen van gaudi, en de fonteinen die moet je gezien hebben (is s'avonds). Daarnaast vind je er ook een prachtig aquarium. Kortom Barcelona is te gek. Veel vakantie plezier