xxxxx

• sylvia

hoe is het om als propper te werken en weet iemand de leeftijd om t te doen is het echt zo zwaar ,werk me zoon zal dit werk willen doen in de vakantie maar is 17 jaar

• Hakkie

Ligt er een beetje aan wat voor type hij is.

Reken wel op lange dagen. Denk aan overdag op het strand rondlopen met je kaartjes, en als beginnend propper de hele nacht op straat lopen kaartjes uitdelen.

Niet zoals in de Film costa binne in de discotheek staan dansen en vrouwen versieren enzo.

Daar zijn andere mensen vaak al voor aangenomen. Dat gebeurt je hoguit in het 2e jaar, of je moet echt een extreem knappe jongen/meid zijn ofzo. Maar dan nog…. je moet het willen.

Veel mensen hebben Costa in hun achterhoofd, en dan valt het vies tegen.

Je werkt 7 dagen per week, en je kunt er net van rond komen, maar niet meer dan dat.

Voldoe je niet, dan dumpen ze je heel makkelijk weer, en dan heb je geen verblijfsplaats of nix, vergis je daar niet in.

Veel succes

Hakkie

• ome willem

zorg wel dat die goed verzekerd is,zo niet tja dan kan het misschien eens verkeerd lopen

en als die het als vakantie baantje neemt dan maakt die zelf uit hoelang die werkt en wanneer die werkt

ome willem

• Hakkie

Maakt die persoon dat zelf uit??????

Dacht het dus niet, de kroeg waarvoor je werkt bepaalt dat. Tuurlijk kan je een kroeg treffen waar je geen lange dagen maakt, maar die zijn er niet of nauwelijks.

Wilde het zelf namelijk deze zomer gaan doen, had ook 2 adressen, maar toen ik alles hoorde, vond ik het toch maar nix.

En wat verzekeringen betreft, die regelt die kioeg voor je, dat is die namelijk verplicht. Alleen een reisverzekering is nodig.

Maar er zijn genoeg instanties waar je contact mee kan opnemen.

Maar zoals het leven word gespiegeld in Costa! is het echt niet.

Ik heb wel met proppers gesproken, die van s'ochtends 11 tot s'ochtends 7 liepen te proppen. Echt niet normaal.

Weiger je, dan kan je je spullen pakken, simpel.

mzzls

Hakkie

• ome willem

dat is dus niet zo je kan zelf bepalen wanneer je werkt en ze kunnen je niet verplichten om 20 uur per dag te werken dan gaat die baas maar mooi zelf ze handen laten wapperen

ook gebeurt het heel vaak dat je gewoon niet uitbetaald krijgt en dat je onverzekerd ben, want al ben je op vakantie dan heb je enkelt je eigen vakantie verzekeing en tja als je dan een baantje neemt als wat dan ook dan is de werkgever verplicht om je te verzekeren maar voor een paar weken doen ze dat niet

maar er zijn niet alleen maar proppers in kroegen hoor,

zolang je niet in loondienst bent kan jij zelf uitmaken wanneer je werkt en tja zijn ze het daar niet mee eens nou dan ga je toch weg zijn genoeg andere zaakjes die jou wel willen hebben het is alleen dan te hopen dat alles goed geregeld wordt

en dat met costa is zo wie zo al een lachertje, wist trouwens niet dat het vliegveld een disco was

ome willem

• Hakkie

Nou Ome Willem. 20 uur is inderdaad iets wat niet voorkomt. Maar je eigen werktijden bepalen???????

Een beetje logisch denkwerk, levert je al snel op dat je daar zal moeten leven. Als propper zal je er ten eerste al goed moeten uitzien. Dit wil niet zeggen dat je een fotomodel moet zijn, maar wel verzorgd e.d. Dus je zal fatsoenlijk moeten eten, en dat is niet bij de snackbar een patat pinda en een fricandel.

En verder, als jij maar 2 uur werkt per dag, verdien je ook geen kloten. En als jij geen 8 uur per dag wilt werken of meer, zijn er voor jou tien anderen. En die situatie is ongeveer overal zo. Dus je blijft toch wel druk, lijkt mij.

En voor die paar weken word jij dus echt wel verzekert hoor. Anders ben je namelijk zwart in dienst, en dat is in die branche op dat moment nogal moeilijk. plus als er wat gebeurt, blijf je als werkgever aansprakelijk. En dan lopen de kosten wel wat verder op dan de premie.

En waar zijn volgens jou nog meer proppers dan??? Discotheken zijn voor mij in Spanje haast hetzelfde als kroegen, dus dat valt voor mij onder dezelfde noemer.

mzzls Hakkie

• ome willem

jij weet dean nog niet hoe het er in spanje aan toe gaat dat blijkt wel anders weet je dat ze maar zelden iemand voor een paar lullige weekjes verzekeren

en je maakt zelf wel uit hoeveel uur je wilt werken en trouwens als je op vakantie bent dan ga je toch niet werken hallo dan is het luier tijd en geen werktijd

ome willem

• Hakkie

Duidelijk is dat jij er nog minder verstand van hebt.

Wat ik die jongen wil adviseren is om met een nederlandse organisator te gaan ( die werk in spanje voor je regelt)

En ome Willem, die jongen wil werken op vakantie, hij wil niet eens op vakantie, maar werken in het buitenland.

En je bent een knappe jongen als je een baas vind waar jij volledig zelf bepaald hoeveel jij werkt.

Duidelijk dat je van Bedrijfseconomie geen verstand hebt

• ome willem

nou jij hebt er geen verstand van meneertje

heb zelf een kennis gehad die in spanje heeft gewerkt, hij zou daar voor 4 weken werken maar wert er al na 1.5 week uitgegooid zonder maar 1 cent te hebben gekregen en klagen kon die niet, want er was geen contrakt nergens een verzekering af gesloten en totaal geen bewijs dat hij daar ooit in dienst is geweest, maar wel elke dag 10 uur gewerkt,

dat gebeurt dus bijna bij iedereen die in spanje zomaar aan het werk gaat

als je het nou perse wil ga dan gewoon in nederland naar het cwi en dan kunnen ze daar wel een baan voor je regelen in spanje, maar dan ben je wel helemaal verzekerd en is er hopelijk geen vuiltje aan de lucht, mocht dat niet het geval zijn dan ga je klagen bij het cwi en dan moeten hun dat voor je regelen

vind ik toch iets veiliger

maar wie gaat er nou werken als die met vakantie gaat dan is het in mijn ogen geen vakantie meer

werk het hele jaar al mag ik dan 2 of 3 weken ff lekker luieren en tot op mijn wenken bedient worden

oja ben geen jij maar u, of heb je geen respect voor de oudere

ome willem

• Hakkie

Nou nou ome willem.

Dan is die vriend van je echt een uitzondering.

ikzelf ben namelijk al 3 keer bezig geweest met werken in het buitenland, het is er echter (nog) niet van gekomen.

Die vriend van je is gewoon dom geweest, sorry dat ik dat zeg. Maar ik zou al nergens gaan werken als ik er geen contract kreeg. Want dat krijg je dus praktisch overal wel. heb genoeg bedrijven tijdens mijn vakanties gesproken.

En jouw CWI ideetje moet je niet van mij open jatten. Dat (of een andere instantie) gaf ik in mijn vorige posting al aan.

Tja, en wat jouw persoonlijke mening over de zomer is word hier niet naar gevraagd. Deze jongen heeft al aangeven dat hij dus wil werken tijdens de zomer in spanje.

En wat dat respect van je betreft, maybe ben ik wel ouder dan JIJ