camping la ballena alegre 2

• manuella

kent iemand deze camping(in figueres) en kan mij ook iets vertellen over zowel animatie voor de kids

• herna

Ik heb het even voor je opgezocht want ik vond het een beetje raar dat je zei dat de camping in Figueras lag. Dat is n.l een stad. De website is www.ballena-alegre.com.daar kan je alle informatie op vinden.

Herna

• wil

wel wat laat maar toch nog een toevoeging

wij komen al jaren in en rond dit gebied, de camping bevind zich aan de kust strook buiten het stadje sant pere pescador, best een behoorlijk stuk buiten de bebouwdekom maar nog wel in de gemeente, het is een nette behoorlijke camping,waar in het hoogseisoen ook voor kinderen het een en ander georganiseerd wordt.

buiten de camping is er in de directe omgeving niet veel te beleven , het plaatsje sant pere pescador ligt niet aan de kust en je mist er al gouw die terasjes met uitzicht op zee verder wel een rustig spaans plaatsje.

je heb er wel uitwijk mogelijkheden : naar roses z'n 20 km rijden , en voor roses ampuria brava het moderne spaanse venetie best leuk voor een uitstapje. aan de andere kant ligt het vroegere vissers dorpje léscala (inmiddels een stad) en verderop léstartit vanaf de camping z'n half uurtje rijden maar best de moeite waard.

ook in die plaats zijn veel campings met elk wat wils,

léstartit is inverhouding groot en rustig een strand van vele km's waar je zonder parkeer geld te betalen zo op kan rijden en zonder moeite een plaatsje aan het water kan bemachtigen.

het is maar waar je van houd en wat voor vakantie je zou willen.

groeten wil