Rolstoeltoegankelijk

• Lesley

Mijn schoonouders willen volgend jaar september (2005 dus) op vakantie naar Rosas. Vroeger gingen ze hier ook altijd naartoe. Sinds 4 jaar zit mijn schoonvader in een rolstoel nav een herseninfarct. Mijn vraag is: weten jullie hotels die rolstoel toegankelijk/geschikt zijn, en dan uiteraard ook de kamers?!? Misschien een hostess die er werkt en ook op dit forum zit?

Ook andere tips mbt vliegreis met rolstoel etc. zijn zeer welkom.

Alvast bedankt,

Lesley

• limburgse

Hoi Lesley, ik ben daar niet zo bekend maar ik weet wel in Malgrat een rolstoelvriendelijk hotel, waar ze ook goede service bieden enz. en dat is Hotel Indalo Park. Verder is het in Malgrat overal vlak dus goed te doen met een rolstoel, zelfs kroegjes kun je er gemakkelijk in en uit.

Als je gaat vliegen, meldt bij de boeking dat er een rolstoelpassagier meegaat.

Ga op tijd inchecken, ikzelf ga altijd vanaf Maastricht-Aachen airport en wij gaan altijd s'ochtends vroeg inchecken (ook al vertrekken we pas laat) en gaan dan terug naar huis.

Je hebt dan de 1e keus wat plaatsen betreft en je kunt dan een plek krijgen met meer beenruimte. Normaal gesproken ga je dan met een lift het vliegtuig in en de rolstoel wordt dan in het ruim apart gehouden en je gaat er dan als eerste ook weer uit en je rolstoel staat dan weer te wachten. Op Schiphol ga je natuurlijk via de slurf het vliegtuig in. In Spanje halen ze je er ook weer met een lift uit.

• Borgman T

Hallo Limburgse,

Wil jij mij vertellen waar jij boekt graag zou ik indien mogelijk de volgende keer

ook via Maastricht airport vliegen.

Ik ga nu via Rotterdam.

Groetjes Roger