vraag(jes) Blanes

• Manon

Beste mensen,

Ik heb een reisje geboekt met mijn vriend richting Blanes voor een 8-daagse reis. Ik vertrek 9 oktober (jippie!) Wij zullen verblijven in hotel La Masia geboekt via Sunweb.

Ik ben wat aan het rondsurfen op internet om te bekijken wat er op dit moment zoal te doen is in Blanes. Op het prikbord heb ik al diverse berichten gelezen, maar er zijn er een aantal al vrij oud en ik weet niet of dat voor nu ook nog geldt.

Ik ben benieuwd of er iemand is die nog tips heeft voor mij zoals

- leuke dingen om te doen

- informatieve websites

en al het andere wat jullie kunnen bedenken!

Je helpt mij er zeer mee te reageren, alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes, Manon

• hola

Hoi Manon,

Hotel La Masia is wel een goed hotel, verder is er in blanes nog weinig te doen….. helaas maar waar, Het Hollands straatje waar Annie's verjaardag zit en Theo's pannenkoekhuis is uitgestorven aangezien het touristenzeisoen is afgelopen, in deze wijk ( Los Pinos) is het in de zomermaanden altijd heel druk en gezellig…..

wat je wel kan doen is:

een bezoek aan de botanische tuin (heel mooi en de moeite waard)

je kan een dag naar lloret de mar gaan

Barcelona is ook een aanrader.

Verder in blanes zijn de restaurantjes nog wel gewoon open, de discotheken ook, maar alleen in het weekend.

Hoop je wat verder te hebben geholpen…. loop ook eens naar de haven van Blanes, gewoon heel de boulevard uitlopen dan kom je er vanzelf…. vandaar uit kan je ook het best naar de botanische tuin van blanes komen.

Groetjes

Hola

• Manon

Hola,

Vriendelijk bedankt voor je genomen moeite! Je hebt me enorm geholpen. Ik ben weer wat wijzer geworden!!!! Is het nu ook zo dat Annie's verjaardag en Theo's pannekoekenhuis gesloten zijn?? Ik las namelijk op de website van Theo dat je daar eventueel zou kunnen internetten!

Bedankt!

Groetjes, Manon

• Ruud

volgens mij kan je in de costa brava overal internetten. Zelf ga ik 15 oktober naar Blanes en idd is het vrijwel uitgestorven. Ik ga dan ook niet voor het pannenkoekenhuis want dat heb je hier ook. Ben meer op zoek naar een lekker tapastentje en heerlijke spaanse bezienswaardigheden. Neem de trein en zie waar je uit komt .. maar goed ieder verschilt daarin. Veel plezier en duimen voor mooi weer

• hola

In theo's pannenkoekhuis kan je inderdaad internetten…..maar Theo en annies verjaardag zijn al gesloten….. de beach club (aan het strand) is wel open in de avonden. Er zijn nog meerdere internetcafe's hoor in blanes…..als je aan de boulevard loopt waar alle restaurantjes zijn dan vind je daar ook aan deoverkant van de straat ook een internetcafe.

Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Ik heb zelf namelijk 3 jaar in blanes gewoond, maar ben er nu al 9 maanden niet meer geweest.

Groetjes

Sander

• Manon

Hallo Ruud,

Allereerst bedankt voor je reactie! Ik ga ook absoluut niet voor het pannekoekenhuis want inderdaad dat heb ik hier al genoeg! Het ging mij er alleen maar om dat ik daar eventueel zou kunnen internetten, ofwel mailen naar familie!

Groetjes, Manon

• Manon

Hoi Sander,

Nogmaals bedankt voor je reactie!! Wel prettig om te weten dat er ook op andere plekken geinternet kan worden!

Gaaf dat je er 3 jaar gewoond heb zeg!

Ik was nog benieuwd of Waterworld leuk is?? Heb er al diverse dingen over gelezen en de website bezocht maar wordt daar nog niet echt wijs van hahaha!

Groetjes, Manon

• Ruud

natuurlijk ben ik benieuwd hoe het weer daar is tijdens de herfst (15/31 okt) verder wil ik tripjes doen die niet echt toeristisch zien dus als je nog echte spaanse aanraders weet?

• limburgse

Waterworld is dan ook al dicht. Neem de trein naar andere plaatsen, lekker goedkoop en ga zo wie zo een dagje Barcelona doen met de trein.

Uitstappen Pl. Catalunya en daar sta je dan gelijk aan de Ramblas, loop deze helemaal af en je komt aan de haven uit.

• Twietie3

Ik weet niet met welke reisorganisatie jij gaat, maar als ze een excursie hebben van binnenlandse reis (is 1 dag) is dat echt een aanrader, heel mooi en je ziet vanalles.

Ga je met de trein naar Barcelona, kan je op de terugweg uitstappen in Malgrat of Calella, en daar ook nog rondkijken en later kan je zo weer op de trein, koste niets meer.

Ook Tossa de Mar is een mooi oud plaatsje, daar is een ruine, alleen zal het daar helemaal niet druk wezen.

Of een dagje Lloret is ook leuk.

Je kan alles met de bus of trein doen en is erg goedkoop, misschien ook wel per boot,maar ik weet niet of die nog varen.

Wil je nog meer weten, vraag maar.

Groetjes Twietie