Blanes foto's + verslag

• Jan & Heidi

Blanes mei 2004.

O.a. via dit prikbord zijn we aan veel informatie gekomen over Blanes en omgeving.

Misschien een beetje aan de late kant, maar we hebben de foto's, inclusief een klein verslag op internet gezet.

Als je van drukte houdt moet je zeker in het hoogseizoen gaan, dat zouden wij 10 jaar geleden ook hebben gedaan.

Hou je echter wat meer van de rust, dan kan je beter wat eerder of later gaan. Het is dan minder druk en de prijzen bijzonder gunstig.

Wij zijn slechts 5 dagen geweest, maar hebben wel van alles gedaan, zoals veel gewandeld door Blanes, waar sowieso van alles te zien is, een bezoek aan Barcelona en Montserat, met een huurauto door de Franse en Spaanse pyreneeën gereden, met onderweg een tussenstop in het besneeuwde Andorra, een boottocht langs de prachtige kust, enz.

Kijk maar eens op: http://www.pixagogo.com/8186505816

Kortom, Blanes was voor ons super geslaagd !!

p.s:

Weet je wat we 't eerst hebben gedaan nadat we onze rugtassen in het Hotel hadden gedropt ? Naar Theo voor een Hollandse pannekoek….

• Elisa

hoi Jan en Heidi

Wat leuk jullie verslag + foto's, wij zijn ook van plan om naar voor de derde x naar de costa Brava te gaan.

Vorig jaar hebben we ook een bezoek gebracht aan Blanes met de botanische tuin.

Fantastisch en ik vond Blanes ook zo mooi.

Het liefst willen we er naar toe.

Op het ander forum had ik al geschreven waar een mooi app. in Blanes of Callela is

Callella is Miami Park, moet fantastsch zijn, maar we willen heel graag ook een boulevard.

Misschien dat jullie ons een beetje kunnen helpen.

Nogmaals een hele leuke site van jullie

groetjes Elisa

• hola

Als je een mooi lange boulevard wil hebben dan moet je naar calella gaan ja, daar heb je een kilometers lange boulevard met nog meerdere dorpjes, zoals Malgrat, Santa Suzanna etc…

Groetjes

Hola

• Jan & Heidi

Tja, boulevards zijn er op verschillende plekken en smaken verschillen. Ik denk dat het verstandig is om o.a. op internet rond te kijken, reisverslagen lezen, in diverse brochures kijken van reisbureaus en dan te beslissen. Calella is zeker niet verkeerd zo te zien. Hier zijn wij nog niet geweest.

Wat zoek je, wat wil je, wat verwacht je, enz.

Ons is Spanje (Blanes) zo goed bevallen dat we het vliegtuig al geboekt hebben voor de 1e week van juni 2005. (Lekker goedkoop met Ryanair naar Girona) De rest zien we nog wel.

Eerst eens rondneuzen op internet en bladeren in verschillende brochures voor een betaalbaar hotel. (Wij hadden dit jaar via Vrijuit geboekt).

Heel waarschijnlijk wordt het voor ons Tossa de Mar, waar we een halve dag zijn geweest en wat we schitterend vonden, of San Feliu… Tussen deze 2 plaatsen heb je naar het schijnt ook een zeer mooie weg. Misschien iets voor een fiets, scooter of motor. Alhoewel dit laatste ons nogal tegenviel qua prijs. Een auto was veel goedkoper… Dit is meteen ook ideaal om wat plaatsen te verkennen (ook handig voor een eventuele volgende x !) en we zullen zeker ook langs Calella gaan !

Verder zijn we nog info aan ‘t verzamelen over wat we nog allemaal kunnen gaan doen, want we komen niet alleen voor ’t strand. Wij wonen aan de kust, vlakbij Cadzand, dus dat kunnen we hier ook in de zomer……

M.v.g, Jan & Heidi.

• twietie3

Hallo,

In Blanes hebje verschillende appartementen.

Persoonlijk vind ik Europa Club de mooiste en leukste, maar je hebt ook Nautilus die zit aan de boulevard, dan heb je appartementen Snoeyink en ook nog Lotus.

Wij zijn verschillen de jaren in Blanes geweest, maar vonden het er te rustig in het voor en na seizoen, dus gaan we nu al weer een paar jaar naar Lloret.

Wil je meer weten vraag maar.

Groetjes Twietie

• twietie3

Wij zin 1 keer in Tossa de Mar geweest 10 dagen, is een heel mooi plaatsje, maar 's-avonds is er niets te doen. Dit was ook in juni. Wij gaan er niet weer heen op vakantie, wel voor 1 dag.

Tossa is nog rustiger dan Blanes.

Groetjes Twietie

• Elisa

hoi

je ziet het , ik zit ook ale weken te zoeken, de voorgaande jaren ook. zijn toen 2 x in santa susanna geweest, moet zeggen prachtige hotels,maar het waren ook allemaal toeristsche winkeltjes, na de 2de x hadden we het wel gezien.

Gingen elke dag met de auto weg, die hadden wij vanaf het vliegveld R.dam, basiq-air geboekt, erg goedkoop, wij wonen ook aan de kust dus het strand zelf van mij hoeft niet, ik vind het wel erg gezellig om te lopen op een boulevard.

Wij zijn ook een dagje naar LLoret geweest, vond het erg gezellig, dus zit ik te zoeken naar iets daar, maar er is zoveel………

Dus wat moet je dan weer kiezen?

En wat denken jullie van Playa d,aro ?ben ik ook erg benieuwd naar.

Jeetje zeg het wordt steeds moeilijker.

Maar ja daarom ben ik ook blij met dit forum, omdat je dan het een en ander te weten en wegwijs kan worden.

gr. Elisa

• Jan (& Heidi).

Iets leuks kiezen is altijd lastig. Zo heb ik b.v. over 1 en 't zelfde hotel al eens totaal verschillende meningen gelezen…

Ik denk dat het vooral een kwestie van veel rondneuzen op internet is + brochures doorlezen en de meningen van mensen die er geweest zijn lezen..

Alleen gaan wij zelf liever elke x naar een andere plaats. Dat hebben we in Oostenrijk ook al een paar x gedaan en bevalt zeer goed. Maar ja, dat ligt voor iedereen weer anders.

Zoals je zelf al aangeeft is ter plekke rondtoeren en zelf ervaren of iets bevalt zeker een heel goed idee.. Wij hebben in Spanje een NL talig boekje gekocht over de Costa Brava met een uitgebreide beschrijving en foto's van ongeveer alle mooie plaatsen.

Lloret gaan we zeker langs, als ook Playa d'Aro (of Platja d'Aro), al is het alleen maar omdat ik als oude radio piraat wil zien of er nog iets van de Mi Amigo historie terug te vinden is. Verder is Playa d'Aro zeer geliefd bij de Belgen en kan je van hieruit aan verschillende aanbevelenwaardige excursies deelnemen, indien gewenst. (Maar ja, dat kan eigenlijk vanaf elke plaats aan de kust).

Welke plaats het voor ons ook wordt, het zal zeer waarschijnlijk tussen Lloret en San Feliu in liggen, vooral door de voor ons nog te verkennen mooie kustweg.

Tot juni 2005 is het vooral regelmatig info verzamelen over wat we daar nog allemaal kunnen doen. Als je veel leest kom je van alles tegen. We kunnen bijna niet wachten…

Jan & Heidi.

• twietie3

Hallo,

In Lloret zijn de appartementen 1x zo duur geworden als vorig jaar. Wij zijn 6x in Xaine Sun appartementen geweest, die zijn zeer goed, maar die hebben Rekro en Snoeyink niet meer in hun programma. En alle andere appartementen hebben we vergeleken met boeken van vorig jaar.

Ook zijn we 4 x in Hotel Bertran Park geweest, die is ook best wel goed.

Wij gaan nu in hotel Montserrat met ontbijt, vertrek 10 juni voor 13 dagen met de bus

betalen we p.p. € 157 voor een appartement moesten we ong. € 300 betalen.

Op 2 september gaan we in hetzelfde hotel 17 dagen voor € 199.

Nu vind ik wel dat je op vakantie niet op geld moet kijken, maar voor € 140 p.p. kan je toch goed uit eten gaan 10 dagen dacht ik zo. En je hoeft geen boodschappen te halen.Playa 'd Aro zijn we nog nooit geweest, we willen dit jaar kijken hoe we er kunnen komen vanaf Lloret.

Mocht je een route willen voor een binnenlandse reis, die hebben we wel.

Ik geloof 3 reizen, die hebben we gemaakt met een excursie en de route heb ik nog op papier. Je moet het maar zeggen, dan scan ik het en kan het per mail of messenger versturen.

Groetjes Twietie

• Jan & Heidi

Hoi “twietie3”,

Misschien een beetje late reactie, maar we kijken niet dagelijks op het forum..

Een route is altijd welkom, want we zullen zeker niet stil zitten in… hoogst waarschijnlijk wordt het toch Lloret. Vermoedelijk Rosamar garden resort (of IFA Lloret hotel). Niet te duur, en als we boeken voor 1 feb. zal dat rond de 300 € zijn voor z'n 2en (7 nachten), incl. half pension. De vlucht naar Girona is al geboekt en is helemaal spotgoedkoop. De auto in Charleroi parkeren is nog duurder….

Al bij al, na wat speurwerk is het nog best te doen.

Laat het maar snel juni zijn………..

Jan & Heidi.