Hoe is Blanes?

• Elsbeth

Haaj haaj, ik ga dit jaar met vriendinnen op vakantie naar Blanes, maar ik moet eigelijk eerlijk toegeven dat ik dat helemaal niet zie zitten. Blanes lijkt me precies hetzelfde als Salou, Malgrat de Mar, Lloret en de hele zooi! Kan iemand die er is geweest mij vertellen hoe het daar nou echt is? Groetjes!

• roland

het is een stuk rustiger daarzo en nie alemaal van dat jonge grut wat er loopt en je heb er leuke winkeltjes en terrasjes ern resturants en cafes groetjes roland voeg stuur nog maar een berichtje terug

• twietie3

Blanes is iets uitgebreider, heeft niet zulke kleine straatjes, op een paar in het oude centrum na. Je hebt daar niet zoveel last van het massatoerisme, het maar waar je van houd natuurlijk.

In welk hotel/appartement gaan jullie??

Groetjes Twietie

• hola

Hoi, Ik kan je een ding zeggen, blanes is niet zoals Lloret of Malgrat of Salou.

Blanes is echt een mooi dorp, maar de meeste touristen komen niet verder dan het strand en de boulevard en de wijk Los Pinos wat de touristenwijk van blanes is.

Maar goed smaken verschillen natuurlijk, blanes is in ieder geval geen massa touristisch dorp, maar gewoon gezellig.

Ciao

Hola

• Hans Nuiten

Onze ervaring na 16 jaar Blanes, ja je hoort het goed ( helaas kunnen we dit jaar niet……….maar zijn al weer bezig te boeken voor volgend jaar ) is dat het gewoon een gezellige plek is.

Vooral wanneer je moeite doet om die wijken op te zoeken waar geen of weinig toeristen komen en contacten legt met de lokale bevolking.

Die leren je dan op plekken te komen waar ook de Spanjaarden zelf graag komen.

Wat je ook moet bezoeken als je in Blanes bent is de botanische tuin “Mar i Murtra ”of de Pina de Rosa.

En als je dan toch landgenoten tegen wil komen, bv tijdens voetbalwedstrijden ga dan naar feestcafe “Annie's verjaardag ”en doe Willem, Toine en de rest de groeten van Mario.

Veel plezier en laat eens weten of het je inderdaad is bevallen.

• Joyce

Blanes is super ik kom er al 20 jaar en kan nog steeds niet zonder. Vorig jaar niet geweest nu wel en gelukkig maar. Het is er niet zo druk als malgrat of lloret. Als je rustig op je balkon of op de camping wil zitten kan dat ook. Gewoon doen het zal je goed bevallen.