Reistijd naar Lloret de mar

• Maantje

Hoi, wie kan mij vertellen hoelang de reistijd ongeveer is met de eigen auto vanuit Noord-Brabant (Eindhoven) naar Lloret de Mar. Wij rijden zonder caravan.

Is het in 1 keer te rijden, of kun je beter overnachten?

En hoe gaat dat met die bv Formule 1 hotels onderweg?

Is er een parkeergarage of bewaakte parkeerplaats bij. Tenslotte zitten al je spullen in de auto?

Alvast bedankt.

• Lemair

Wij rijden (zonder caravan) naar de costa brava (1500km) met een overnachting na ongeveer 1050km. Wisselen om de (circa) 250km van bestuurder en rijden 120 a 130km per uur. Dit doen we volgende week voor de 7e keer en bevalt uitstekend.

We hebben het ook in 1x gereden, kwamen we aan waren de kinderen uitgerust en wij niet. In combinatie met de warmte was ik een paar dagen van slag. Een ander kan er meter tegen en rijdt wel in 1x. Dit moet je of van jezelf weten of ervaren.

Slapen doen we in een Formule1 hotel waar we 2 kamers (allebei 1 kind op de kamer) boeken met ontbijt, stap je de volgende ochtend na een ontbijt en douche voor de laatste paar uurtjes in de auto. Forumle1 terrein is afgesloten met hekwerk en je kan eraf met pincode voor het schuifhek, tevens toegang hotel en hotelkamer.

Wij reserveren altijd via internet.

• Maantje

Bedankt, voor de info.

Vanaf hoelaat, kun je in een formule 1 hotel terecht?

Kun je erook zonder vantevoren te boeken ter plekke reserveren?

Mijn man rijdt alleen, ik rijdt niet, dus we weten niet tot hoever we komen van te voren.

En is het ook mogelijk om met 2 volwassenen en een kindje van 4 jaar op 1 klamer te slapen?

En zijn de parkeertereinen altijd afgesloten, zodat je s'morgens geen leeg geroofde auto hebt?

Ik hoop dat u mij hierop een antwoord kunt geven.

Oja, we zouden dan op een dinsdag nacht in een formule 1 hotel moeten slapen, niet in het weekend dus.

• Lemair

Ik weet niet hoever je man met alleen rijden komt, dit is o.a. afhankelijk van de drukte op de weg en hoe hard ga je rijden en wat is ie gewend.Dinsdag rijden is sowieso minder druk,je hoeft niet te reserveren en kan een formule1 of etappe hotel opzoeken als je man het zat is.Verder dan 1000km zou ik de 1-ste keer niet gaan.Je kan overigens met 3personen op een kamer.Onze ervaring is tot nu toe goed met het afgesloten parkeerterrein, dit is natuurlijk geen garantie.

Je kan op de volgende site kijken waar de hotels ongeveer liggen aan de route soleil: www.hotelformule1.com

• Maantje

Bedankt voor de informatie!

• Lemair

graag gedaan, als je nog iets wil weten kan je het hier op zetten. Wij vertrekken de laatste week van juli dus kan evt. nog antwoorden geven.

• CostaCasas

Het ligt er natuurlijk een beetje aan op welke dag je vertrekt. Op zondag mogen er geen vrachtwagen op de snelweg in Frankrijk en dat scheelt toch wel behoorlijk. Als je daarentegen op zwarte zaterdag gaat rijden dan dien je wel rekening te houden met flinke files op de Route du Soleil…

Zelf rijd ik het vanaf Brabant in 13 uurtjes maar dan stop ik niet uitgebreid onderweg, alleen om te tanken. Dus ik denk dat 15 uur een mooi gemiddelde is voor de wat relaxtere reiziger die af en toe en pauze inlast.

Kosten aan tol en brandstof zijn ongeveer 200-220 euro, dat hangt natuurlijk een beetje af van je auto. Op www.viamichelin.com kun je een nauwkeurige berekening maken op basis van het soort auto.

Je kunt ook de afweging maken om niet via de Route du Soleil te rijden (dan dus niet goedkoop tanken in Luxemburg) maar via Parijs. Dat bespaart je wel weer een beetje tol en is in de praktijk net zo snel.

Goede reis en fijne vakantie namens CostaCasas

Mathijs

www.costacasas.nl