NAAR PORT AVENTURA VANUIT MALGRAT DE MAR

• MANON

HOI,

WE GAAN DEZE ZOMER WEER NAAR MALGRAT DE MAR, EN WE ZOUDEN GRAAG EENS EEN DAGJE NAAR PORT AVENTURA IN SALOU GAAN.

NU WEET IK DAT JE VANUIT MALGRAT MET DE BUS EEN EXCURSIE KUNT BOEKEN NAAR PORT AVENTURA IN SALOU, MAAR DAN BEN JE MAAR 4 OF 5 UURTJES IN HET PARK.

WE WILDEN HET GRAAG OP EIGEN GELEGENHEID PROBEREN ZODAT WE WAT LANGER IN HET PARK KUNNEN VERBLIJVEN.

IEMAND EEN SUGGESTIE OM DAAR TE KOMEN EN HOE (BUS, TREIN?)

ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES..

• Peter

Vakantie boeken naar Salou ipv Malgrat??

• Geert

Hallo Manon,

vanuit Malgratt is het nogal eren vrij ingewikkelde reis als je op eigen gelegenheid gaat, mits je goed spaans spreekt.

Het eertste stuk is vrij eenvoudig vanuit Malgratt omdat daar de trein langs het strand loopt je stapt in Barcelona over richtin Tarragona - Valencia let wel op dat je een trein pakt die stopt in Salou na Tarragona anders moet je in Tarragona overstappen.

Daarna een bus in Salou om je bij het park te brengen.

Reken er wel op dat je toch gemiddeld 5 a 6 uur aan het reizen bent heen en terug

De afstand van Malgratt naar Salou is 180 Km, maar de trein vanaf Malgratt stopt in elke kustplaats op de weg naar Barcelona.

Ik zou als ik jou was toch voor die excursie kiezen of zoals Peter al voorstelde een volgende vakantie iets dichterbij boeken.

In ieder geval veel plezier.

• Gina

Hoi Manon,

Volgens mij is het redelijk goed te doen met de trein, maar het is wel ongeveer tweeenhalf uur reizen. Vanuit malgrat pak je de trein naar barcelona, dit duurt een uur. Vanuit barcelona gaat er een stoptrein die op port aventura zelf stopt. Als ik jou was zou ik echt met de trein gaan in plaats van met de busreis. Ik heb deze busreis vorig jaar gedaan en het was echt zonde van mijn geld, je bent er maar heel kort en bent veel geld kwijt. Er was ook geen airco in de bus terwijl het lang rijden was. Via de site www.renfe.es kun je de spaanse dienstregeling bekijken. Als je er niet uitkomt mag je me eventueel mailen.

Groetjes en succes, Gina

• fam Butteling

wij gaan 25 aug voor 1 week naar lloret de mar en wij willen graag van lloret 1 dag Port aventura bezoeken. hoe kunnen we dat het beste doen.

gaat er van het busstation van lloret de mar niet een rechtstreekse bus naar port aventura?

of van het treinstation te blanes een rechtstreeks trein?

van barcelona schijnt er wel een rechtstreekse trein naar p.a. te gaan.

weet u ook de diverse prijzen misschien van:

- de bus van en naar lloret-p.a. retour

- of bus/trein lloret-via blanes-p.a. retour

- bus/trein lloret-via blanes-via barcelona-p.a. retour?

graag hoop ik zsm antwoord van u te ontvangen.

ps weet u ook welke onderneming of busonderneming voor bijv. 1 of 2 dagen vanuit holland naar port aventura gaat?

bijvoorbaat dank,

fam Butteling