metro Barcelona

• Jes

Hoi,

Binnekort vertrek ik naar Barcelona. Ik ben er ooit eerder geweest en meende me te herinneren dat ik een 10 rittenkaart had gekocht.

Wie weet hoe dat werkt met de metro???

Ik kan het me niet meer herinneren.

Kun je een 10 rittenkaart kopen? Zoja, kan dit ook in een automaat met munt-briefgeld op de metrostations?

En wat kost zo'n kaart? Het is alleen voor in het centrum en barcelona zelf te reizen.

Als je wat info weet hoor ik het graag.

• peter

Al gekeken op renfe.es? Site van de spoorwegen in Spanje/Barca.

• Gerard

Hoi,

Begin 2006 kostte een 10 rittenkaart ongeveer 6,50 euro. Je koopt ze op de meeste metrostations heel makkelijk via een automaat met biljet/muntgeld. De grotere stations hebben ook vaak een bemand loket. Als je het metrostation in gaat stop je de kaart in een gleuf. Er wordt één rit van je kaart afgeschreven en het poortje gaat voor je open. Je kunt zolang in de metro blijven zitten als je wilt en je mag ook zo vaak overstappen als je wilt. Maar…. zodra je een station weer door een poortje verlaat is je rit vervallen en moet je weer afstempelen als je de volgende keer een metrostation binnengaat.

De metro werkt fantastisch. Je hoeft nooit langer dan een paar minuten te wachten. Het is goedkoop. Er zijn een stuk of tien verschillende lijnen met ieder z'n eigen kleur. Zorg dat je een metroplattegrond hebt (internet of reisgids) zodat je van tevoren je rit kan plannen. Bijna alle toeristische attracties zijn per metro bereikbaar.

Als je nog meer vragen hebt, mail me dan even.

• Jes

hoi, ben net thuis weer en het is allemaal gelukt. prima systeem die 10- ritten kaarten. en ook de metro is perfect gegaan allemaal. Harstikke bedankt