leuke uitstapjes, rustige stranden, tips gezocht!

• CynthiaS

In de zomervakantie gaan we voor het eerst naar de Costa Brava, we zitten dan in de buurt van Tossa de Mar.

We zijn met 2 volwassenen & een kind van 7 jaar en aangezien we geen mensen zijn die de hele dag in de zon bij het zwembad willen zitten, ben ik alvast eens aan het kijken voor leuke uitstapjes in de omgeving. We hebben de auto bij ons dus we kunnen alle kanten op, voor een interessant uitstapje willen we best 1-2 uur rijden als het nodig is.

Ik hoor dus graag welke bezienswaardigheden we echt niet mogen missen in de omgeving - dan denk ik aan kastelen, leuke oude stadjes, bijzondere markten, mooie uitzichtspunten, musea die ook voor kinderen leuk zijn, pretparken, boot-excursies, misschien snorkelen… nou ja, van alles en nog wat dus.

Een andere vraag: is er in die periode (midden-eind juli) nog ergens een rustig stukje strand te vinden langs de Costa Brava? Of moet ik me er maar gewoon op instellen dat het allemaal handdoekje-aan-handdoekje liggen is in die periode?

• janneman

Hoi Synthia S.

De buurt van Tossa de Mar is een hele mooie omgeving,en het zal jullie dan ook heel goed bevallen.Maar ik zal jou wat nuttige tips geven,zodat jullie een hele fijne verblijf zal onder vinden.

Ga eens even langs de A.N.W.B en vraag om streekkaarten van Catalonia Costa Brava,want streek kaarten geven ook die kleine dorpjes en plaatsen aan,die je niet kan vinden op wegen kaarten.Maar ook bij aankomst in Spanje,en als je een hotel hebt,lopen er zeker reisleiders (ster),in het hotel,en die kunnen je veel in jou wensen voorzien.

Maar met een streek kaart kom je ook een heel eind hoor,en er is zeker veel te zien,en zonder een planning kan het nog beter uitpakken voor jullie.

gr Janneman

• Joke

Rijd eens via de prachtige kustroute van Tossa naar Sant Feliu de Guixols (ca 20 km). Dat is op zich al een uitje, met prachtige uitzichtpunten. In het centrum van Sant Feliu is een heel leuk speelgoedmuseum, gevestigd in een paar mooie oude panden. Als je 10 min. verder rijdt kom je in Platja d'Aro, waar een permanente kermis is. Als je dat niks vindt: snel doorrijden naar Palamos, met een visserijmuseum. En weer een kwartiertje verder, in Calella de Palafrugell is een prachtige botanische tuin (hoog gelegen op een ‘kaap’, met prachtige uitzichten).

In Begur staat bovenop een berg een soort kasteelruïne, waarvandaan je rondom een prachtig uitzicht hebt. En de middeleeuwse dorpjes Pals en Peratallada zijn erg mooi.

Tussen Platja d'Aro en Palamos ligt Sant Antoni de Calonge, met een mooi strand van een paar km. Heel geschikt voor kinderen, en voor Spaanse begrippen niet zo hutje-mutje. Tenminste niet toen wij er waren……

• CynthiaS

Bedankt voor de tips! Ik ga alles eens even rustig nakijken met de kaart erbij.