Hoe maak ik lp's het best schoon?

in het verleden heb ik ze wel eens met een pluk watten gesopt in de dreft, en aan de lucht laten drogen.
daar knapten ze goed van op, maar wellicht is er een betere methode?

ik twijfel over de categorie.....

12 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Wat ook goed werkt is: Ruitenreiniger (Glassex) i.c.m. een spons. Watten hebben de neiging in de groeven te blijven "plakken".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
en nog een plus voor onze platendeskundige ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook de enige in de hele wijk die vinyl heeft en niet alleen op de vloer.
Rieneke1
12 jaar geleden
mijn broer vertelde me dat platen weer aan een comeback bezig zijn, leuk nieuws!

Andere antwoorden (3)

Ik gebruikte altijd een carbon fiber borsteltje op de draaiende LP. Gaf een prima resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg de lp in een lauw sopje van wolwasmiddel, spoel hem af met lauw water en leg hem vervolgens tussen twee schone theedoeken en droog hem af in de richting van de groeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met alcohol