Busvervoer Girona-Estartit-Girona

• Flipke

Hoi iedereen,

Kan iemand mij vertellen of er een busdienst is tussen Girona (eventueel Girona airport) en Estartit en indien er een is waar kan ik de uurregeling terugvinden.

Bedankt voor de tips !

Flipke.

• sander

Hoi Flipke,

Er is busvervoer tussen Girona en girona airport naar Estartit. Ik had zelf de uurregelingen gevonden op het internet, gewoon even goed zoeken op google.

• Flipke

Hallo Sander,

Bedankt voor de reactie.

Ik heb mij al rot gezocht op Google maar ik vind geen uurregelingen van Girona naar Estartit. Ik heb alle site's bezocht van busmaatschappijen in Catalonië maar vind niets.

Gaan elk jaar 2 maal (juni en september) met de wagen naar Estartit voor 3 weken. Laatste maal in september was dat de 16e keer en wij zouden graag eens een paar dagen Estartit bezoeken in de stille maanden om het ook eens meegemaakt te hebben. Aangezien Ryanair goedkope vluchten heeft naar Gerona zouden wij met het vliegtuig eens willen gaan.

In elk geval bedankt voor het antwoord.

Voor wie Estartit alle dagen eens wil zien deze link:

http://lestartit.net/Webcam/

Groetjes,

Flipke (België)

• rocky

nou goedkoop, er zitten wel addertjes onder het gras

je moet via via reizen,dan ben je zo wie zo al meer kwijt want je hebt tenminste 2 vluchten, alles is op basis van enkele reis en die goedkope vlucht is alleen op de datum en de tijd die hun zeggen andere data kunnen dus veel duurder uitvallen

he tis dan ook nog de vraag is er plek in de meeste gevallen niet

je kunt ook alleen on-line bij ryan-air boeken

en dan heb ik het nog niet eens over de reserveringskosten luchthavenbelasting etc.

misschien toch maar naar een reisburo en het daar ff uit laten zoeken, hun hebben namelijk veel meer vluchtgegevens van diverse lijndiensten

• sander

Een ticket van Brussel naar Girona kostte mij 30 euro inclusief alle belastingen, het mindere is wel dat je met ryanair maar 15 kilo bagage mag meenemen, elke kilo te veel moet je betalen met 6 Euro per kilo!!!

• rocky

kijk daar heb je dus je addertje je mag maar 15 kilo, terwijl je bij alle andere gewoon 20 kilo+ 5 kilo handbagage mag mee nemen, dat is in alle landen zo

maar dat is dus een enkeltje zeker, en je moet ook nog eerst naar brussel da tkost ook geld dat moet je er dus wel ff bijrekeken

ik zal zeggen ik zlef neem de bus wel stukken goedkoper of ik rij gewoon zelf

maa rik zeg je wel die prijs daar vlieg je echt niet voor hoor

• Femke

heb je al op de site van Sarfa gekeken? Daar kan je zo alle tijden vinden!

• Flipke

Hallo Femke,

Ja inderdaad. Maar ik vind Estartit niet terug als ik Girona als vertrekplaats ingeef.

Omgekeerd als ik Estartit als vertrekplaats ingeef dan bekom ik alleen maar Barcelona als bestemming.

Op deze site heb ik nu wel iets gevonden na lang zoeken:

http://sitrans.seker.es/

Op de site van Gerona airport zou er toch meer info mogen staan ivm vervoer naar en van het busstation/treinstation naar de luchthaven.

Het blijft toch zoeken hoor.µ

Groetjes.

• rocky

als je helemaal slim af wil zijn ga je naar een reisburo en je vraagt de info die je wilt hebben simpel zat waarom moeilijk doen als het makelijk kan, hun hebben namelijk meer info dan dat je op internet kan vinden

maar het blijkt wel belgen zijn dom

• Flipke

Nou, liever dom dan arrogant en onbeleefd !

Verder wil ik daar niets meer over kwijt.