Welke plaats op de Costa Brava?

• Sandra

Hoi Prikbord :-))

Ik wil graag in juli/aug (datum ligt al vast qua vakantie) naar Spanje.

Waarom, dochter durft niet goed te vliegen dus daarom gekozen voor een busreis maar wel naar een warm oord…daarom Spanje.

Wij zijn er samen ook nog nooit geweest dus ik heb geen idee van plaatsen…..

ik kan bv boeken Blanes, Salou, en nog vreselijk veel van zulke plaatsen.

Zit er verschil in?

Ik ben zelf 35, mijn man is 38 en onze dochter 14,5…..Ohhhh en we zijn erg jongdenkend hoor :-)))

Nu zag ik wel berichten van, waar kan onze dochter een disco in….

Ik vind het leuk dat onze dochter onder begeleiding op stap gaat gaat maar niet zelfstandig naar disco's :-)) da's nog net ff te jong.

Maar toch denk ik dat Spanje voor ons 3-en een leuke stek kan zijn.

Anders kom je al gauw op centerparcs dingen enzo en dat is ook weer net niks!!

Alvast heel hartelijk dank voor de antwoorden..

Ik ben nog nooit in spanje geweest, dus ik ben erg benieuwd.

Groetjes,

Sandra

• Marian

Wij gaan naar Blanes dit jaar daar zit je overal dichtbij bij het uitgaanacentrum en de winkels wij gaan met onze zoon van 15 jaar met twee vriendjes en het fijne van Blanes is dat als ze de camping aflopen ze gelijk het stadje inlopen en overal dichtbij zitten.Sandra schreef:

>

> Hoi Prikbord :-))

>

> Ik wil graag in juli/aug (datum ligt al vast qua vakantie)

> naar Spanje.

> Waarom, dochter durft niet goed te vliegen dus daarom gekozen

> voor een busreis maar wel naar een warm oord…daarom Spanje.

>

> Wij zijn er samen ook nog nooit geweest dus ik heb geen idee

> van plaatsen…..

>

> ik kan bv boeken Blanes, Salou, en nog vreselijk veel van

> zulke plaatsen.

> Zit er verschil in?

>

> Ik ben zelf 35, mijn man is 38 en onze dochter 14,5…..Ohhhh

> en we zijn erg jongdenkend hoor :-)))

> Nu zag ik wel berichten van, waar kan onze dochter een disco

> in….

> Ik vind het leuk dat onze dochter onder begeleiding op stap

> gaat gaat maar niet zelfstandig naar disco's :-)) da's nog

> net ff te jong.

> Maar toch denk ik dat Spanje voor ons 3-en een leuke stek kan

> zijn.

> Anders kom je al gauw op centerparcs dingen enzo en dat is

> ook weer net niks!!

>

> Alvast heel hartelijk dank voor de antwoorden..

> Ik ben nog nooit in spanje geweest, dus ik ben erg benieuwd.

>

> Groetjes,

>

> Sandra

• Eduardo

Woehaaaah,

Doe mij ook zo'n dochter.

Van Maastricht naar girona vliegen met ryanair kan je echt niet meer voor rijden met de auto. Geef haar maar een valdispert'je voor onderweg, dan komt alles goed…:-)

• Marian

Ben het helemaal met je eens Eduardo

• Brie

Nou Eduardo, het is ons nog nooit gelukt om met welke maatschappij dan ook of via welke luchthaven dan ook, goedkoper te vliegen dan dat we met de auto kunnen.

Wij reizen met 4 personen en zijn gebonden aan het hoogseizoen. WAt dus ook betekend dat we van zaterdag tot zaterdag moeten.

• jasmijn

en dat is helemaal waar!!!

in het hoogseizoen zijn de vluchten niet te betalen.

en met de auto ben je niet gebonden aan het openbaar vervoer! erg groot pluspunt als je in je vakantie ook nog wat wilt zien!

blanes is leuk en rustiger als salou.

lloret is leuk al ben je 18…

tossa de mar is een geweldige plaats veel rustiger en prachtig kasteel en klein dorpje

en vanaf frankrijk de kust tot en met barcelona ken ik alle plaatsjes! kwoon hier!

mail me gerust (als jullie nog niet wegzijn!)

fijne vakantie!!

• Msstery

Nou wij wilden eerst met de auto, maar gaan nu toch vliegen omdat dat goedkoper is! Zelfs incl. de autohuur ter plaatse!

• Brie

Dan is de vraag wanneer ga je met hoeveel personen?

Als wij zouden gaan vliegen 2 volwassenen 2 kids boven de 6jaar. DAn zijn we bij de goedkoopste maatschappij 900 euro kwijt dan hebben we nog geen transfer van en naar het vliegveld.

Met de auto waren we 2 jaar geleden 750 euro kwijt incl hotelovernachting. Dit jaar rijden we diesel dus dat zal goedkoper zijn.

Ik zou dus heel graag willen weten hoe je dat doet.

• Eduardo

Hallo Brie,

Effe een paar voorbeelden:

Samen met mijn vrouw van Maastricht naar Girona met Ryanair v.v. voor 100 euro.

Mijn kinderen zijn op 27 Juni naar ons toe gevlogen van Amsterdam naar Barcelona voor 35 euro per persoon met Vueling.

Op de terugweg op 4 Juli zou mijn zoon eigenlijk met kennissen mee terug rijden in de auto, maar op het laatste moment wilde hij toch liever met mijn dochter en schoonzoon mee terug met het vliegtuig.

's middags om 14.00 uur gekeken en 's avonds om 19.00 uur teruggevlogen voor 70 euro met clickair, terwijl de andere tickets die vroeger geboekt waren slechts 40 euro hadden gekost.

De bovenstaande prijzen zijn allemaal all-in….

Kijk maar eens op: www.lowcostairlines.nl voor nog veel meer suggesties.

happy flights,

Eduardo

• Brie

Ik heb ff gekeken op die site. Het goedkoopst kom ik uit op 603 euro.

DAn heb ik het alleen over het vliegen. Ik moet nog naar Maastricht. Daar moet ik mijn auto kwijt voor 2 weken.

Ik moet in Spanje nog een transfer hebben van Girona naar Escala. Of een auto huren. Al met al is het voordeliger om met eigen auto te gaan.

Ok we doen er wat langer over.

Maar zodra hier de voordeur dicht gaat heb ik vakantie.

Bedankt voor de tip trouwens.