Welke plaats op de Costa Brava?

• Eduardo

Hallo Brie,

Het voordeel van mijn berekening is natuurlijk dat ik al vrij vroeg op vakantie was en de meeste tickets al heel vroeg in het jaar had geboekt.

Dit jaar ben ik ook nog met de auto gegaan, maar waarschijnlijk is dat wel de laatste keer geweest.

vr.groet,

Eduardo

o ja, de transfer per taxi van Girona Aeropuerto naar L'escala zal niet veel meer kosten dan een tientje of drie a vier…..

Wat dat betreft is het een heerlijk land t.o.v. NL waar we voor alles zo'n beetje financieel worden uigekleed.

Afgelopen donderdag tankte ik in La Jonquera, zo'n 5 km voor de spaans/Franse grens, nog even m'n auto vol met Euro95 voor € 1,09 per liter. Daar kunnen we in NL alleen nog maar van dromen. Voor het geval je nog moet gaan: In frankrijk wastie € 1,41 langs de autoroute en in Luxemburg € 1,16 per liter

Goeie reis gewenst….

• Brie

Hoi Eduardo,

Wij zijn echt gebonden aan het hoogseizoen. 2 schoolgaande kids.

Vanzelfsprekend kan je dan alleen van zaterdag tot zaterdag boeken.

Dus ook de vliegreis zou op die dag plaats moeten vinden. GA je een dag eerder zit je toch weer met hotel overnachting.

Ach weet je we klagen niet. We hebben beiden geen hekel aan een stukkie rijden.

Dus we houden het bij onze auto. DVDje achter in de auto en de kids vermaken zich ook wel.

Ivm zwarte zaterdag vertrekken we dit jaar al op donderdag. Lekker relaxed dus.

En zodra ik hier de deur heb dicht getrokken is mijn vakantie begonnen.

Weet je toevallig ook de dieselprijzen.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

• Eduardo

Hallo Brie,

Onder druk van de Europesche commissie, die geen oneerlijke concurrentie wil in de transport-sector, zijn de dieselprijzen veel meer genivelleerd dan de benzineprijzen.

Volgens de IRU is de diesel in Luxemburg 92 ct/lit., in frankrijk 1,08 euro/lit. en in Spanje 96ct/lit.

Heel verstandig om de zaterdag te mijden, doordeweeks is het al niet te geloven hoeveel verkeer er onderweg is…

Om de drukte een beetje te mijden rijden wij de laatste jaren tot grote tevredenheid

tussen Dijon en Lyon niet over de route du soleil, maar via de A39 via Bourg en bresse. dan hoef je maar 1/3 deel van de drukke rondweg A46 om Lyon te rijden.

alvast goede reis gewenst,

Eduardo

• Brie

Hoi Eduardo,

Ben jij zo'n nachtbraker?

De laatste 2 x hebben wij de route soleil helemaal niet meer genomen. Wij rijden via Parijs-Clermont Ferrant-Milau en dan maken we ergens onderaan een bocht naar links.

Qua reistijd, tolgeld en brandstof maakt dat geen verschil. En het is een mooie route om te rijden.

Groeten Brigitte

• Eduardo

Hallo Brigitte,

Mijn werkgever verlangt zo nu en dan van me dat ik voor nachtbraker speel…:-)

Jullie route is inderdaad ook prima en een stuk rustiger dan de route du soleil.

Alleen Parijs is soms lastig om langs te komen……

• Brie

Oh op die manier. WAt doe je voor werk?

We stoeien ook altijd met de binnenste middelste en buitenste ring.

Gelukkig leidt Tante Pollewop (zo noemt onze zoon de TomTom) ons er goed doorheen.

• Eduardo

Verkeersleiding van de spoorwegen….

Heet tegenwoordig Prorail….

Tja, en 's nachts rijden ze ook, die treinen….

• Brie

Hoi Eduardo

JA dat is waar en gelukkig hebben we tegenwoordig I-net om die nachten door te komen.

Ik zelf ben verpleegkundige dus het fenomeen nachtdienst is mij niet onbekend.

Doe alleen geen nachten meer. Vroeger hadden we nog geen I-net. Alleen maar Tellsell de hele nacht. haha.

Ff ander vraagje, hebben jullie daar aan de Costa Brava zelf een huis of huren jullie iets?

Groetjes Brigitte

• tinie

Wij zijn vorig jaar naar salou geweest doe ik nooit meer en is maar net waar je van hou wij vonden dit veel te druk en veel te grood dit is een leuke plaats voor jongeren vanaf 18 of zo maar voor wat jongeren kin is het niks alleen al het oversteken moet je heel goed opletten anders rijden ze de vou uit je broek je hebt maar zoveel sec om over testeken strand was perfect winkels raak je niet uitgekeken nu gaan we weer naar malgrad de mar ook genoeg uitgaans leven dit vinden wij perfect wij hadden ook een dochter van 17 bij ons en zelfs zei vond het leuk maar dan met alleen vrienden en vriendinnenwe gaan nu met de bus kan hier met de auto niet tegen op rijden we gaan nu samen voor 600 euro in een hotel met de auto ret je dit egt niet dan ben je alleen al 600euro voor bezine kwijt heb ik het nog niet eens over de totwegen dit vinden wij beter met somartours

• Eduardo

Hallo Brigitte,

Wij werden als kleine kinderen al door onze ouders meegenomen naar de Costa Brava. Dat mijn oudste zus jaren later met een Catalaan trouwde was dus geen verrassing.

Dus we hebben daardoor nogal wat connecties daar.

Na jarenlang met onze kinderen te hebben gekampeerd gaan we nu de laatste jaren met z'n tweetjes lekker in een mooi appartement met een zalig zwembad…

Dit appartement wordt altijd door mijn oudste zus en zwager geregeld.